søndag den 18. september 2011

Tester cupcakes

I går bagte jeg prøve-cupcakes, så jeg er sikker på at intet kikser til barnedåben. Der skal det hele jo gerne gå smooth. Og det var godt nok godt at jeg bagte en prøveomgang først! For man kan åbenbart ikke putte marshmallows i cupcakes. Havde ikke lige tænkt på, at de vokser og dør, når de bliver varmet op... Men resten gik godt. Dog kom der alt for meget smør i dejen, så marmeladen lagde sig bare på bunden af kagen, i stedet for som en overraskelse i midten af kagen. Måske jeg bare skal grave midten ud og putte en klat i når de er bagte. I'll try that. Men det gik godt med et stykke nougat i midten!
Og så fik jeg ødelagt min helt nye tyl, fordi jeg ikke lige havde tænkt på, at hindbærkerner sætter sig fast... Så jeg pressede bare hårdere, for at få frostingen ud. Og nu er alle rillerne på tyllen bøjede. Ups...
Men godt, det smagte de! Prøvede Martha Stewards "Swiss Merengue Buttercream", og jeg må sige, at den holder big time! Slet ikke så sød og fedtet som almindelig buttercream. Den er meget lettere og spisevenlig. Og så har jeg testet den: Den kan stå ude i 10 timer uden at ændre udseende det mindste! Helt klart den topping jeg bruger frem over!

Men det lykkedes mig ikke rigtig at dekorere dem så smukt, da jeg altid kun har lavet mini cupcakes, så mine egne billeder får I altså ikke. I kan dog få billedet øverst, som nok lige giver en del mundvand!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar