tirsdag den 16. august 2011

"Big"

Jeg har lige siddet og set aftenens tv-hygge. I aften blev det Tom Hanks filmen "Big" fra 1988, som min mor og lillebror endelig fik mig overtalt til at se. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg har set mig lidt sur på Tom Hanks. Jeg har egentlig slet ikke noget imod ham som skuespiller eller person. Tror bare at jeg har set for meget med ham, og er kørt lidt sur. Nå, men de fik mig altså overtalt til at se den alligevel. Og den var seriøst god! Men det var også en rigtig ung Hanks, og ung er altid godt for udseendet, hæ hæ.
Den handler om en 12-årig dreng, som får ønsket ved en ønskeautomat på et karneval, at han gerne ville være stor. Og næste dag vågner han op som 25-årig, men er stadig det barn han var dagen før indeni. Han stikker så af hjemmefra, og tager til New York, og her får han sig et job hos et legetøjsfirma og skal lære at være voksen. Men det går bare ikke særlig godt.
Og den er bare så godt skruet sammen! Og Tom Hanks spiller rollen som 12-årig helt fabelagtigt! Det er vildt at en voksen mand kan spille et barn så godt. Jeg kan helt klart anbefale jer at se den. Den er super fantastisk. Og enormt humoristisk. Her er min yndlingsscene fra filmen. Josh, som karakteren hedder, går rundt sammen med sin nye chef i en legetøjsbutik, og så kan I så se hvad der sker:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar