mandag den 29. august 2011

Amnesty-dudes

Er jeg den eneste der hader, at man ikke kan gå nogen som helst steder i fred, uden at blive stoppet af en eller anden hjælpe-dude? - eller nu også mobilsælgere! De er seriøst over alt. Og lige meget hvor sur man ser ud og hvor tydeligt man gør det, at man altså ikke vil konfronteres, så spurter de over til én alligevel. Seriøst, på en tur ned af Strøget kan man godt regne med at blive stoppet en 5-6 gange. Det er sååå irrterende. For de er altid klædt på til vejret, og det er man aldrig selv, når man bliver stoppet.
Og nu er der også kommet mobilsælgere på Strøget. Mænd i under-cover uniform som almindeligt menneske, som sniger sig ind på én og siger den helt faste vænding, "Hvilken mobil har du?" Og den slår ikke fejl. Så snart man viser dem den, så tager de den ud af hånden på én og begynder at spørge ind til éns mobilselskab. Jeg synes altså at det er gået for vidt. Lad nu folk være i fred. De skal nok melde sig til alle jeres organisationer, hvis det er det de har lyst til.

Nå, jeg havde egentlig faktisk noget at fortælle med den her omgang brok. Nu er Amnesty-dudesne nemlig også rykket til Brønshøj torv. How convenient... Nå, men der blev jeg så, selvfølgelig, stoppet af en fyr som troede at jeg var 18. Jeg sagde så, før han overhovedet kunne nå at sige noget, at jeg altså kun er 17. Og så blev han helt chokeret, og begyndte at redegøre for, hvorfor han troede at jeg var 18. Lidt underligt... Men han sagde godt nok mange pæne ting! Se dét kunne godt få mig til at gå ind på Amnesty's hjemmeside. Damn you, charming boys... For læg mærke til det - de ser altid godt ud! Ihhh, fejt trick...
Så nu vil jeg og min formelle kjole gå ind på amnesty.com. Endelig sejrede de. Efter så mange års prøven. Men det er også kun denne éne gang!

P.S. To Carte d'Or til 44 kr - det er bare et scoop!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar