onsdag den 31. august 2011

Blåskimmelost cookies

Jeg er ret vild med at stå i et køkken. Eller, jeg er vild  med at lave kager og desserter. - Ja, faktisk vil jeg uddanne mig til konditor. Og jeg har været meget fascineret af idéen med blåskimmelost cookies (skimmelost og mørk chokolade er to af de ingredienser i verden, som går allerbedst sammen, rent kemisk). Men jeg har bare ikke kunnet finde en dansk opskrift. Så jeg gik på nettet og fandt én på amerikansk og oversatte den. Glæder mig mega meget til at prøve den! Dog synes jeg at der var en del ting ved den, som gjorde den lidt kedelig i det, så spicede den selv lidt op. Hvis I også er lidt nysgerrige på det der med blåskimmelost cookies, så kan I få min opskrift her:

INGREDIENSER
2½ dl. smuldret blåskimmelost
1,25 dl. usaltet tempereret smør
½ tsk. friskkværnet sort peber
Lille ½ tsk. hjortetaksalt
2½ dl. hvedemel
1,25 dl. ristede, hakkede valnødder
Selvbestemt mængde hakket mørk chokolade
(Evt. tørrede tranebær, -kirsebær eller -blåbær)

HOW TO DO
Tænd ovnen på 180 grader. Pisk smuldret ost, smør, peber og hjortetaksalt sammen - kun til det er mixet sammen, ikke for meget. Der skal stadig kunne spottes krummer af osten. Rør forsigtigt mel, chokolade og nødder i med en ske.
Rul dejen i små kugler (ca. 2,5 cm. høje) og placér dem på bagepladen. Pres dem let ovenpå, så de bliver cookie-tykkelse.
Bag til de er let gyldne i bunden - 20-25 minutter.
Opbevar i lufttæt beholder i køleskabet.

Jeg har, som sagt, ikke selv prøvet dem endnu, så ved ikke hvordan de smager. Men vil vædde med, at de smager mums! Så hvis der er nogen af jer der har lyst til at prøve lidt fra det amerikanske køkken, med et lille pift af dansk (tænk at de ikke bruger hjortetaksalt...), så er I velkomne til at prøve denne opskrift.

Bon Appetite!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar